19 Nisan 2014 Cumartesi

Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?

Artık herkes sosyal, herkes medyada ilgi odağı! Yani artık bize her yer sosyal medya! Elimizden düşürmediğimiz akıllı cihazlar, tabletler, evde ya da ofiste karşısına geçtiğimiz labtop ya da artık (büyük bir ihtiyaç duymadığımız sürece) yüzüne bakmadığımız bilgisayarlar… İnternete bağlandığınız anda Sosyal Medya hepsinde! Önce Facebook ile tanıştık, yaşıtlarımız ile vakit geçirdiğimiz çokça eğlendiğimiz bir yerdi, sonra ebeveynler olaya dahil oldu, kuşak farkı yok oldu ve amcamızın ilişki durumumuza yorum yapmasıyla, babalarımızın bizi online görüpte fırçalamasıyla twitter‘a kaçtık! Hashtag’ler, fenomenler derken birinden hevesimizi almadan bir diğeri çıktı karşımıza! Biz saatlerimizi sosyal medyada geçirirken büyük şirketler durumun farkına ve önemine vakıf oldu! Ürünlerini sosyal medyadan bize gösterdiler! Hem direkt olarak ürün hakkında yorumlarımızı iletirken bir yandan da bir üründe olmasını istediğimiz özelliği direkt olarak ürün sahibine iletebildik! Heh işte tam burda Sosyal Medya Pazarlaması devreye girdi…


wpid-sosyal-medya


Peki Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?


Kısaca değindiğim gibi bir ürün/hizmet ya da kampanyanın Sosyal Medya (facebook, twitter, instagram, foursquare vb vb.) kanalları üzerinden tanıtımlarının yapılması, ilgi çekici ve hedef kitleye yönelik paylaşımların sağlanması ve ilgili siteye ziyaretçi taşıması dolayısı ile ziyaretçi sayısını artırıp olayın satışa dönüştürülmesine denir… Tabi bu süreç bu kadar kolay değil. Sosyal medya üzerinde bir şirket kimliğiniz, karakteriniz olmalı ve bu konuda tutucu davranmalısınız. Takipçilerinize vereceğiniz bir yanıt sizi vezir de edebilir, rezil de…


Önde gelen şirketler sosyal medya üzerinde yalnızca ürün tanımı yapmakla kalmıyor, müşterilerinin sorunlarını çözüyor, talep ve önerilerini dinliyor ve buna göre bir yol haritası çiziyorlar. Bu durum müşteri bağlılığını da sağlıyor. Müşteriler memnun kaldıkça ilgi artıyor doğal reklamınız kendiliğinden yapılıyor.  Tabi o kadar rakip firma varken yalnızca bu da yetmeyebilir. Twitter’da retweet, facebook’ta beğen/paylaş ve instagram’da hashtaglı fotoğraflar ile çeşitli içeriklerde yarışmalar düzenleyip takipçilerinize hediye göndererek ilgi çekebilir ve yeni takipçiler kazanabilirsiniz.Sizinle ilgili olarak yapılan yorumları ya da atılan twitleri sayfanızda paylaşabilir, retweet edebilirsiniz. Bu durum aynı olayın daha sonrası içinde yinelenme olasılığını artıracaktır. Genel olarak sizi bulmak isteyen ya da rastgele size ulaşan müşteriler öncelikle sosyal medya hesaplarınıza ulaşıyor ve detaylı bir inceleme gerçekleştiriyor. Yaptığınız paylaşımlar, takipçilerinize verdiğiniz yanıtlar tabi ki müşterinin kafasındaki imajınızı oluşturuyor.


Social media communication concept


Sosyal medya pazarlaması bana göre dijital pazarlama ağacının en eğlenceli dalı. Sosyal medyayı kullanırken unutmamak gerekir ki sizde, müşteriniz de birer insan, yani hiç birimiz robot değiliz. Kurumsal kimliği bir yana bırakıp şahsi ve yerinde samimi konuşmalar her zaman tercihim ve benimsediğim yöntemdir… Eksik kalan tamamlamak istediğiniz, ya da yanlış olduğunu düşündüğünüz bir bölüm varsa yorumlarda belirtmenizi rica ederim.


Şimdi hemen alttaki Sosyal Medya kanallarının simgelerini kullanıp yazımı paylaşarak pazarlama konusunda kendiniz birer örnek oluşturabilirsiniz. :)


 



Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder