Mobile Marketing(Mobil Pazarlama), yalnızca belli başlı servisler ve şirketler tarafından cep telefonu kullanıcılarına iletilen sms’ler olarak biliniyordu. Evet bu tanım kısmen doğru bir tanım ancak ilerleyen teknoloji ile birlikte mobil pazarlamanın da şekil değiştirdiği ve gelişim gösterdiği bir gerçek. Yani mobil pazarlama günümüzde bu tanımın çok çok ilerisinde bir noktada.
Mobile Marketing, markaların imaj oluşturma ya da tanıtım amaçlı olarak hedef kitle ile ürünleri/hizmetini buluşturduğu (sms, mms uygulamalar aracılığı ile) satışa, iletişim ve bağlılık kurmaya yönelik hamlelerin tümüdür. Mobile Marketing, günümüzde talepleri farklılaşan müşterilere geleneksel yöntemleri kullanarak erişmeye çalışan markalar için güncel ve verimli bir pazarlama yöntemidir.

Günümüzde her an yanımızda olan mobil cihazlar artık bizim bir parçamız haline geldi. Tüm işlemlerimizi halledebildiğimiz akıllı cihazlar ile tabi ki özellikle cep telefonları öne çıkıyor bu alanda, öyle ki şarj aleti ile gezer hale geldik. Bu sebeple Mobil Pazarlama ile direkt olarak hedef kitleye ulaşılacağı için dikkat çekici, hedef kitlenin ihtiyacına ve ilgisine yönelik hamleler ile mobil pazarlama sürecinden fayda sağlayabilirsiniz. Örneğin; üyeliğinizin olduğu bir sitede spor aletlerine göz attınız ancak fiyatı sebebi ile ya da farklı bir nedenle siteden çıkış yaptınız. Sonrasında size gönderilecek olan kampanya smsi siz daha önce ihtiyacınızı giderdiyseniz dahi ilginizi çekebilir, - Acaba ben daha pahalıya mı aldım? Ya da bu model daha mı farklı ? vs vs gibi soruların cevabına erişmek için sms ya da mail içerisindeki linki kontrol edebilirsiniz. Bu durum tüm sektörler için geçerlidir. Bankacılıktan tutunda forum sitelerine kadar… Sms/Mms olarak değil de uygulama bazında bir örnekle devam edelim, android bir cihazınız var ve sahip olduğunuz herhangi bir uygulama da bir güncelleme yapıldı. Bu durum size bir bildirim olarak aktarılıyor ki aktarılmasa bile uygulamaya girdiğinizde uyarıyı alıyorsunuz. Yeni sürüm nasıl olacak? Ne gibi değişiklikler var? sorularının cevabını arıyorsunuz. Mobil Pazarlamaya geleceğin pazarlama stratejilerinde önemli bir yer verilmesinin bir sebebi de bu bağlayıcı güçlü yönü… Hal böyle iken Mobil Pazarlamadan uzak durmak olmaz diye düşünüyorum.

Yaygın olarak kullanılan popüler uygulamalar da reklam vererek marka bilinirliğinizi artırabilir, yaptığınız işe bağlı olarak anlık indirimler/fırsatlar/kampanyalar sunabilir ve hedef kitleniz ile aranızda bir iletişim ve bağlılık kurabilirsiniz. Yine bir örnek vermek gerekirse diyelim ki dondurma satışı yapan bir dükkanınız var, Foursquare’de lokal reklamlar vererek markanızı tanıtabilirsiniz. Size yakın Check-İn’ler ürün tanıtımınızı yapabilir ve müşterileri çekebilirsiniz.
Mobil Pazarlamanın Yararları Neler?
-Satışlarınızı ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.
-Mobil ödeme seçenekleri ile alışveriş imkanı sunabilirsiniz.
-Doğal olarak yeni bir hedef kitle ile büyük ve yeni bir yöntem sayesinde iletişim kurabilirsiniz.
-Müşterileriniz ile aranızda bir bağlılık kurabilirsiniz.
-Check-İn bazlı uygulamalarda dikkat çekebilir anlık kampanyalar oluşturabilirsiniz.
Mobile Marketing Nedir?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder