8 Nisan 2014 Salı

E-mail Marketing Nedir?

E-mail Marketing Nedir?


İnternete adım attığımız ilk andan beri var olan e-mail adresleri uzun bir süredir pazarlama stratejileri arasında hatrı sayılır bir ölçüde yer alıyor. Çoğumuzun birden fazla mail adresi var ve genel olarak bu mail adreslerini farklı sağlayıcılardan ediniyoruz. Bilgisayarımızı ilk açtığımızda maillerine göz atmayan var mı? Durum böyle iken şirketlerin ya da kişilerin potansiyel müşterilerine e-mail marketing yolu ile uğraşması makul bir durum olarak görünüyor.


E-mail marketing yaklaşık olarak geçtiğimiz 10 yıl boyunca yaygın olarak kullanılan bir pazarlama türüdür. Gönderilen bir mailin içeriği, bir ürünü ya da bir hizmeti tanıtmak, satışını yapmak veya promosyonu duyurmak yani her türlü bilgilendirme ve satış stratejileri olabilir. Bu tür bilgilendirmeler e-mail marketing yolu ile duyurulup oldukça verimli sonuçlar elde edilebilir.  Ayrıca e-mail marketing diğer pazarlama yöntemlerine kıyasla daha cazip bütçeler ile uygulayabileceğiniz bir yöntemdir ki bu da işin bu kısmını daha da kullanılabilir hale getiriyor. :-)


email-marketingÖlçümlenebilir Olması


Oldukça etkili olan mail marketing diğer marketing yöntemlerine oranla çok daha kolay şekilde ölçümlenebiliyor, hemde çok daha kolay ve zahmetsiz şekilde! Kim sizin mailinizi, hangi saate açmış? Kim mobil olarak mailinize bakmış? Kim mailinizde hangi noktaya tıklamış? Kim, hangi kategoriden alışveriş yapmış? Hatta alışveriş yaptı ise bunu sonradan iptal ettirmiş mi? Müşterinizin portföyünü çıkarıp ona uygun, ilgisini çekecek ürünler ya da hizmetler sunarak hem geri dönüş alırsınız hemde sadık bir müşteri kitlesine sahip olursunuz. Yani göndereceğiniz maili müşterilerinizi tanıdıktan sonra istediğiniz kurgu ile şekillendirebiliyorsunuz. E-mail marketing içerisinde bulunan bu ve daha onlarca segmentasyon ile müşterilerinizin neyi, ne zaman nasıl istediğinizi akılcı ve planlı bir e-mail marketing çalışması ile minimum bir kaç ay içerisinde öğrenebilirsiniz.


Her pazarlama dalında olduğu gibi e-mail marketing projenizi uygulama dökerken dikkat etmeniz gereken noktalar da ver elbette. Mail göndereceğiniz kitle mevcut müşterilerinizden oluşmalı ki gönderdiğiniz mailler mail sağlayıcıları(gmail, hotmail gibi) tarafından spam olarak algılanmasın, gönderdiğiniz mailini spam kutusuna düşmesi hem müşteri kaybetmenize hemde mail sağlayıcıların gözündeki değerinizi kaybetmenize neden olacaktır. Ayrıca spam gönderilere para cezası uygulanması kısa süre içerisinde hayata geçecek gibi görünüyor. Yani her şekilde sizin müşteriniz olmayan, hazır mail gruplarını farklı yollar ile edinerek mail marketing çalışması yapmak pekte akılcı bir davranış olarak görünmüyor.


Özetle; e-mail marketing süreci sağlam bir çalışma süreci ile özenle yürütüldüğünde potansiyel müşterilerin memnuniyetine, bağlılığına ve satışa çok büyük ölçüde olumlu etkisi olacaktır.


 



E-mail Marketing Nedir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder