21 Nisan 2014 Pazartesi

B2B Nedir?

B2B, inglizce ‘Business To Business’ kelimesinin kısaltmasıdır. Kısaltmadaki 2 rakamı bir anlam ifade etmiyor. Yalnızca ingilizce 2′nin okunuşu olan two ve to kelimelerinin okunuş benzerliğinden kaynaklı 2 rakamı yerleştirilmiş ve business to business terimi oluşturulmuştur. ETTK’nın resmi raporuna göre ise B2B’nin resmi tanımı : ‘Bireyler ve kurumların, açık ağ ortamında internet ya da sınırlı sayıda kullanıcı tarafından ulaşılabilen kapalı ağ ortamlarında intranet yazı, ses ve görüntü şeklindeki sayısal bilgilerin işlenmesi, iletilmesi ve saklanması temeline dayanan ve bir değer yaratmayı amaçlayan ticari işlemlerin tümünü ifade etmektedir.’ şeklindedir.


b2b


B2B, şirketlerin kendi aralarında yaptığı alışverişlerin tümüne deniyor. Örnek vermek gerekirse, toptancı bir şirket perakende işi yapan bir diğer şirkete e-ticaret yöntemi ile satış yaptığında bu B2B sınıfına giriyor. Genel olarak firma odaklı olan B2B değil de müşteri odaklı olan B2C yani Business To Consumer bilinmekte ve tercih edilmektedir. B2C ile ilgili olarak bir sonraki yazımızda detaylı bilgilendirmeyi sağlayacağız… KOBİ´ler B2B ile hizmet ve mal üretim esnasında ihtiyaç duydukları ürünleri bu yöntemle sağlıyor, veya diğer KOBİ´lerin ihtiyaçlarına yönelik ara ürün/hizmetlerin satışını kolayca yapabiliyor…


B2B Modelinin Yararları Nelerdir?


- Toptan alışveriş yapılacağı için maliyet/masraf azalır.  |  Anlaşmalı olunan firma ile anlaşmaya bağlı olarak yapılan ürün/hizmet transferleri toplu bir şekilde yönlendirileceği için iki taraf içinde verimlilik oranı yüksektir.


-Stoklar hızlı bir şekilde eritilebilir ve dolayısı ile stok devir hızı artar.  |  Anlaşma koşulları gereği transfer işlemleri planlı, aktif ve hızlı bir şekilde sağlanır, firmalar arası sosyalleşme ve bilinirlik artar.


-Talepler çok hızlı değerlendirilir.  |  Ürün/hizmet talebi stok ya da iş durumuna bağlı olarak net olacağı için olumlu ya da olumsuz bir yanıt vermek çok kolay ve hızlı şekilde olacaktır. Hızlı olmak her zaman bir artıdır.


Özetlemek gerekirse B2B (Business to Business) modelinde tüm olay şirketler arası toptan alışverişe odaklıdır. Bu modelin daha az tutulması ve yalnızca belli bir kitleye hitap etmesi bu yüzdendir. Pazar hacmi geniş olmasa da şirketler arası toptan alımların yüklü boyutta olması bu modelin e-ticaret sektöründe önemli bir yer edinmesini sağlamaktadır.



B2B Nedir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder