27 Mayıs 2014 Salı

Sosyal Medyada İtibarınızı Artıracak 3 Yöntem

Online pazarlama, tüm insanları tanımak, onlarla bir bağ oluşturmak ve onların da arkadaşlıklarını sizinle tanışmaya teşvik edebileceğiniz sanal bir yapı olarak adlandırılabilir. Müşterilerinizi tanımak ve onlar ile aranızda bir bağlılık oluşturmak burada bahsettiğimiz kadar kolay değil tabi ki. Kaliteli bir şekilde tasarlanmamış olan pazarlama stratejileri firmanızın güven ve itibar kaybetmesine sebep olacaktır. Online ortamda itibarınızı artırma konusunda faydalı olabileceğini düşündüğüm 5 yöntemi aşağıda sırası ile belirtiyorum.


sosyal_medya_yönetimi


Sosyal Medya Yönetimi


Sitenizin adı ile var olabildiğiniz tüm platformlarda yer almak tabi ki avantaj olacaktır. Ancak bence var olan her sosyal ağda yer almak zorunda değilsiniz. Günümüzde onlarcası olduğunu düşünürsek zaten isteseniz de bunu başaramayabilirsiniz. Bu yüzden kendinizi germenize gerek yok. Tabi ki takipçilerinizin ilgisini çekecek şeyler yayınlamalısınız ancak takipçilerinizi kaybedeceğiniz düşüncesi ile yapacağınız farklı ve özgün paylaşımlara da engel olmayın. Sosyal medyada paylaşım sayınız belirli olsun, tüm kanallarda aynı şeyleri paylaşmak yerine her kanala ayrı şekilde dizaynlar yapıp oradaki takipçilerinize özel paylaşımlar yapın. Tüm kanallarda tarafınıza yöneltilen tüm sorulara ve eleştirilere yanıt verin. Unutmayın sosyal medya tek taraflı değil müşteri ilişkilerinizi geliştirebilmek açısında iki taraflı kullanılan bir mecradır. Mesaj ve yorumlarına anında geriş dönüş yaparak müşterilerinize olumlu bir izlenim bırakabilirsiniz.


reklam yönetimiReklam Yönetimi


İşletmenizi tanıtımını yapmak amacı ile belirli bir üne ve tanınmışlığa sahip yüzleri kullanabilirsiniz. Üstelik reklam filmi çekmenize yada benzer maddiyatı çok yüklü projeler ile karşılaşmanıza gerek kalmadan.Nasıl mı? Örneğin tanınmış bir kişinin twitter sayfasında, sizin bir tweetinizi retweet etmesini sağlayabilir, ya da sizi mention ederek yeni bir tweet göndermesini sağlayabilirsiniz. Bu şekilde yeni takipçiler kazanabilir, markanızı tanıtabilirsiniz. Bu yöntem günümüzde belirttiğin en temel ve güncel reklam biçimidir diyebiliriz. Maddi kısmı da diğer reklam projelerine oranlı bir haylı aşağıdadır. Tanınan kişiler gerçekleştirebileceğiniz bu proje onların bir nevi size referans olması anlamına geliyor. Üstelik yalnızca web sitenize ya da sosyal medya kanallarına özgün bir durum değil. Mağazalarınız da yer vereceğiniz bilboardlarda da kullanabilirsiniz. Hatta sırf bu bilboardlar üzerinden sosyal medya da yarışmalar düzenleyebilir, durumu daha da ilgi çekici hale getirebilirsiniz.


kurumsal_kimlikKurumsal Kimlik Edinme


Mükemmel olmaya çalışmayın, postlarınızı editlemekten korkmayın. Takipçilerinize sizinde bir insan olduğunuzu göstermenin vakti geldi de geçti bile. Gönderilerinizi tasarlarken tabi ki dikkatli ve özenli bir çalışma yürütmeniz gerekiyor ancak mükemmeliyetçi bir ruha sahip olmanıza gerek yok. Yanlış bilgi aktarımından çekinin ama düzeltilebilir ve yoruma göre değişebilen konularda fikrinizi belirtmeyi de ihmal etmeyin. Örneğin, ‘Bu araba tam size göre!’  veya ‘aradığınız ayakkabı burada!’ tarzında abes kaçmayacak söylemlerde bulunabilirsiniz. Takipçilerinize sorular yöneltin ve gelen cevaplara göre aksiyon alın. Sonuçta robot değilsiniz ve robot gibi davranmanız da size bir fayda sağlamaz. Tüm dijital pazarlama kanallarında şirketinize edineceğiniz kimliğe uygun davranışlarda ve söylemlerde bulunmanız son derece yerinde olacaktır kanaatindeyim.



Sosyal Medyada İtibarınızı Artıracak 3 Yöntem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder