Kendinize aşağıdaki 3 soruyu yöneltin. Verecek olduğunuz cevaplar gelecek kampanyalarınız da size rehberlik edecek ve daha fazla müşterinin dikkatini çekmenizi sağlayacaktır.

Neden bir e-posta kampanyası oluşturmalısınız? Ana hedefleriniz neler olmalı?
E-mail marketing, online pazarlama stratejilerinden yalnızca birtanesidir. Bu işlemi yaparken bazı planlama ve araştırmalar yapmaya ihtiyaç duyabilirsiniz. Araştırma ve planlama kısmı e-posta kampanyanız için oldukça stratejik bir bölümdür. Tabi bunun dışında ana hedefinizi de düşünmeniz gerekiyor. Bir e-bültenin için tüm olasılıkları var olmasını ister misiniz? Yeni bir ürün/hizmete katma değer sağlamak ister misiniz? Web seminerleri aracılığı ile satış yapmak ister misiniz? Verdiğiniz cevaplara göre en iyi kime ait tespit edebilirsiniz.
Segmentasyonunuz ne ve hedef kitleniz kimlerden oluşuyor?
Hangi ülke, hangi sanayi bölümü, şirket büyüklüğü, iş ünvanı ya da departman? ” Sorularının yanıtları hedef kitleniz hakkında, çıkarları ve sektörel konularda bazı önemli bilgiler tespit edebilmeniz adına çok önemlidir. Bu tespitler sonrasında iş ortaklarınıza pratik çözümler ile uygun mesajlar gönderebilirsiniz. Örneğin, bir yazılım hizmetinizin tanıtım yazısını büyük bir petrol şirketine gönderdiğiniz şekil ile küçük bir emlak şirketine olan gönderiminiz arasında bariz farklı olmalı, mesaj kesinlikle aynı olmamalıdır. Yaptığınız işten verim almak istiyorsanız bu tarz işlemlerden uzak durmalısınız.
Hedef Kitleye Mesajınız Ne Olmalı?
E-postanızın içeriğini düşündüğümüzde üç bölüme ayırabiliriz diye düşünüyorum. Davet etme, teşvik etmek ve satış kısmı. Satış amaçlı mail gönderimleri yapıldığını düşündüğümüzde mailin spama düşmemesi adına gerekli mail şablon kurallarını uygulamak gerekiyor. Müşteriniz her mailinizden size satış teklifi sunmasa bile düzenli ve tertipli bir mail çalışması sayesinden yapıcı ve güvenilir bir ilişki oluşturabilirsiniz. Mailiniz ile alakalı herhangi bir soru veya soruna karşın sizinle anlık olarak ileitişim kurulabilecek mail adresi ya da telefon numarasını da eklemeniz de artı bir durum olacaktır. Herhangi bir sorun varsa anında çözümü de var mesajını bu şekilde de iletebilirsiniz.
B2B Şirketler İçin E-Posta Kampanyasında Cevaplanması Gereken 3 Soru!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder