1 Mayıs 2014 Perşembe

Başarılı Bir Sosyal Medya Stratejisi Oluşturmak

Dijital Pazarlama sektörünün kollarından olan Sosyal Medya Pazarlaması benim şahsen en çok sevdiğim ve ilgi duyduğum konuların başında geliyor. Sosyal medya üzerinden tanıtımınızı yapmadan önce temsil edilen kurum ya da kuruluşun karakteri benimsenmeli, yeni bir oluşum ise bir karaktere bürünmeli. Başta twitter, facebook ve instagram olmak üzere aklınıza gelen gelmeyen diğer tüm mecralarda bu kimliği korumalı ve buna göre hareket etmelisiniz. Örneğin; facebook’ta bir takipçiniz ile sizli bizli konuşurken twitter’da ‘Hey sen! Ordaki! Bu tweeti retweetle kazan! ‘ gibi yaklaşımlar sıkı takipçiler tarafından hiç bir zaman hoş karşılanmıyor. İki tutumdan birini seçmeniz gerektiği kanaatindeyim.


strateji1


Sosyal medyanın işlevselliğinden ve getirisinden haberdar olmamak ve bu sektöre önem vermemek çok büyük bir eksiklik. Bu kadar büyük bir pazarda yer almamak ne denli mantıklı olur bilemiyorum. Şirketlerin sosyal medya kanallarını önem vermeden düzensiz bir şekilde kullanmaları getiri ve marka bilinirliğini düşürecektir. Ancak tam tersi iyi şekilde kullanıldığında muhteşem geri dönüşler oluyor. Yalnızca sosyal medya pazarlaması için ajansların kurulduğu bu günlerde bu durum daha da belirgin şekilde gözümüze çarpıyor.


Başarılı bir sosyal medya stratejisine sahip olmak için denenenleri yapmak yerine her zaman yeni denizlere yelken açmanızı tavsiye ederim. Bunu yaparken tabi ki belli başlı yapı taşlarını ihmal etmemeniz gerekir. Müşteri kitlenizi kafanızda oturtmalı ve sosyal medya da buna göre yer almalı, paylaşımlarınızı hedef kitlenize uygun şekilde yapmalısınız. Sosyal medyada yer alan her kanalınızın tasarımı birbirine uyumlu olmalı ve bir işbirliği içinde yönetimi gerçekleştirmelisiniz.  Kısacası, sektörünüzü belirleyin, müşteri kitlenizi tanıyın, araştırma yapın ve zaman kaybetmeden sosyal medyada yer alın!



Başarılı Bir Sosyal Medya Stratejisi Oluşturmak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder