17 Ekim 2014 Cuma

Online Pazarlama Girişimcileri İçin 5 Maddelik Yol Haritası

Online pazarlama sürecinde stratejiler üretmeden önce bu kavramın anlamını kavramamız gerekiyor. Geleneksel pazarlama yöntemlerinin dijital çağa göre düzenlemesi, güncellenmesi ve uyarlanması ile birlikte birçok kanalın teknoloji ile hayatımıza girdiği bir gerçek… Girişimcilerin tüm bu kanalları aktif bir şekilde kullanarak dijital pazarlama süreci ile birlikte hareket etmesi gerekmektedir. Sizler için aşağıdaki 5 madde sıraladık. Kısaca hepsine birlikte değinelim…

1. 
 Hedef Belirleme
2. Ortam ve Rakip Analizi
3. Hazırlık (Strateji) Aşaması
4. Uygulama Süreci
5.  Değerlendirme ve Reaksiyon

1.Hedef Belirleme
Hedef belirleme işin başlangıcı olarak karşımıza çıkıyor. Hangi sektöre hizmet vereceksiniz? Kısa ve uzun vadeli hedefleriniz neler? Gibi temel soruların cevaplarının yer alacağı mühim bir adımdır. Gerçekçi hedefler belirleyerek sürece başlayabilirsiniz.

2.Ortam ve Rakip Analizi
Hedeflerinizi belirledikten sonra bulunduğunuz çevrede sektörünüze ait çalışmaları sürdürebileceğiniz ortam arayışı bu aşamada gerçekleşmektedir. Aynı veya farklı sektörlerde yer alan firmaların oluşum, gelişim süreçlerini araştırmak, neden ve nasıl kar ya da zarar ettiklerini bu madde de analiz etmemiz gerekiyor. Rakip olarak gördüğünüz ve sektörünüzün lider kuruluşlarının web sayfalarını, pazarlama stratejilerini inceleyebilirsiniz. Gerekli hazırlıkları dikkatli bir şekilde tamamladıktan sonra diğer maddeye geçiş yapabiliriz.

3.Hazırlık (Strateji) Aşaması
Hazırlık aşaması sıralamada geride kalmış gibi görünebilir. Ancak gerekli analizler ve hedefler doğrultusunda hazırlıkların yapılması kanaatinde olduğum için bu maddeye 3. sırayı veriyorum. Bu aşamada önceki maddelerden edinilen bilgiler ışığında stratejinizi dolayısı ile internet reklamlarınızı, web sayfanızı, mail gönderim sisteminizi, sosyal medya hesaplarınızı, firmanız ile ilgili resmi işlemleri, gerekli koşulları bu aşamada tamamlamanız gerekmektedir. Örneğin bir giyim firması kuruyorsanız stüdyolarınızı bu aşama da ayarlamalı, belirlediğiniz ajans veya ajanslarla ön anlaşmanızı gerçekleştirmelisiniz.

4.Uygulama Süreci
Artık her maddeyi uyguladınız ve tamamen işe koyulma vakti! Tüm planlarınızı bu aşama da hayata geçiriyorsunuz. Müşterileriniz ile tanışıyorsunuz. Tüm maddeleri ve belirlediğiniz pazarlama stratejilerinizi hayata geçirme vakti. Bu süreç biraz uzun olup müşterilerinizi ile bağ oluşturma, marka bilinirliği ve bir imaj oluşturma süreci olarak adlandırılabilir. Sabırlı bir şekilde tüm kollardan pazarlamanızı yürütmeniz gerekmektedir.

6.Değerlendirme ve Reaksiyon
Belirli bir süredir çalıştığınız dijital pazarlama uzmanı ya da dijital pazarlama ekibiniz tarafından yürütülen çalışmalarınızın meyvesini alma vaktiniz geldi. En azından bunu sorgulama süreci başladı diyebiliriz. Uygulama süreciniz 1 yıl, daha fazla ya da daha az olabilir. Ortalama süre olarak 1 yıl diyebiliriz ancak bu süreci tabi ki uzman kişilerce belirlemeniz gerekiyor. Bu süreç sonunda genel bir değerlendirme ve yeni bir yol haritası çizme vaktiniz gelmiş olabilir. Hedeflerinizi sektörünüzdeki yerinize göre büyütebilir, küçültebilir ya da aynı doğrultuda ilerleyebilirsiniz. Umarız girişimleriniz başarıyı getirir ve hedeflerinize sağlam adımlarla ulaşma şansını elde edersiniz. Okuma zahmetinde bulunduğunuz için teşekkür ederim. Yazımı sosyal ağlarınızda paylaşarak bana destek olabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder