Online pazarlama sürecinde
stratejiler üretmeden önce bu kavramın anlamını kavramamız gerekiyor.
Geleneksel pazarlama yöntemlerinin dijital çağa göre düzenlemesi, güncellenmesi
ve uyarlanması ile birlikte birçok kanalın teknoloji ile hayatımıza girdiği bir
gerçek… Girişimcilerin tüm bu kanalları aktif bir şekilde kullanarak dijital
pazarlama süreci ile birlikte hareket etmesi gerekmektedir. Sizler için
aşağıdaki 5 madde sıraladık. Kısaca hepsine birlikte değinelim…
1. Hedef Belirleme
1. Hedef Belirleme
2. Ortam
ve Rakip Analizi
3. Hazırlık
(Strateji) Aşaması
4. Uygulama
Süreci
5. Değerlendirme
ve Reaksiyon
1.Hedef Belirleme
1.Hedef Belirleme
Hedef belirleme işin başlangıcı
olarak karşımıza çıkıyor. Hangi sektöre hizmet vereceksiniz? Kısa ve uzun
vadeli hedefleriniz neler? Gibi temel soruların cevaplarının yer alacağı mühim
bir adımdır. Gerçekçi hedefler belirleyerek sürece başlayabilirsiniz.
2.Ortam ve Rakip Analizi
Hedeflerinizi belirledikten sonra
bulunduğunuz çevrede sektörünüze ait çalışmaları sürdürebileceğiniz ortam
arayışı bu aşamada gerçekleşmektedir. Aynı veya farklı sektörlerde yer alan
firmaların oluşum, gelişim süreçlerini araştırmak, neden ve nasıl kar ya da
zarar ettiklerini bu madde de analiz etmemiz gerekiyor. Rakip olarak gördüğünüz
ve sektörünüzün lider kuruluşlarının web sayfalarını, pazarlama stratejilerini
inceleyebilirsiniz. Gerekli hazırlıkları dikkatli bir şekilde tamamladıktan
sonra diğer maddeye geçiş yapabiliriz.
3.Hazırlık (Strateji) Aşaması
Hazırlık aşaması sıralamada
geride kalmış gibi görünebilir. Ancak gerekli analizler ve hedefler
doğrultusunda hazırlıkların yapılması kanaatinde olduğum için bu maddeye 3.
sırayı veriyorum. Bu aşamada önceki maddelerden edinilen bilgiler ışığında
stratejinizi dolayısı ile internet reklamlarınızı, web sayfanızı, mail gönderim
sisteminizi, sosyal medya hesaplarınızı, firmanız ile ilgili resmi işlemleri,
gerekli koşulları bu aşamada tamamlamanız gerekmektedir. Örneğin bir giyim
firması kuruyorsanız stüdyolarınızı bu aşama da ayarlamalı, belirlediğiniz
ajans veya ajanslarla ön anlaşmanızı gerçekleştirmelisiniz.
4.Uygulama Süreci
Artık her maddeyi uyguladınız ve
tamamen işe koyulma vakti! Tüm planlarınızı bu aşama da hayata geçiriyorsunuz.
Müşterileriniz ile tanışıyorsunuz. Tüm maddeleri ve belirlediğiniz pazarlama
stratejilerinizi hayata geçirme vakti. Bu süreç biraz uzun olup müşterilerinizi
ile bağ oluşturma, marka bilinirliği ve bir imaj oluşturma süreci olarak
adlandırılabilir. Sabırlı bir şekilde tüm kollardan pazarlamanızı yürütmeniz
gerekmektedir.
6.Değerlendirme ve Reaksiyon
Belirli bir süredir çalıştığınız dijital pazarlama uzmanı ya da dijital
pazarlama ekibiniz tarafından yürütülen çalışmalarınızın meyvesini alma
vaktiniz geldi. En azından bunu sorgulama süreci başladı diyebiliriz. Uygulama
süreciniz 1 yıl, daha fazla ya da daha az olabilir. Ortalama süre olarak 1 yıl
diyebiliriz ancak bu süreci tabi ki uzman kişilerce belirlemeniz gerekiyor. Bu
süreç sonunda genel bir değerlendirme ve yeni bir yol haritası çizme vaktiniz
gelmiş olabilir. Hedeflerinizi sektörünüzdeki yerinize göre büyütebilir,
küçültebilir ya da aynı doğrultuda ilerleyebilirsiniz. Umarız girişimleriniz
başarıyı getirir ve hedeflerinize sağlam adımlarla ulaşma şansını elde
edersiniz. Okuma zahmetinde bulunduğunuz için teşekkür ederim. Yazımı sosyal
ağlarınızda paylaşarak bana destek olabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder