16 Ekim 2014 Perşembe

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya

Dijital pazarlama ve sosyal medya tamamı ile iç içe girmiş iki kavramdır. Hatta bildiğimiz üzere sosyal medya, dijital pazarlama kanallarından bir tanesidir. Dijital pazarlama sürecini sürekli bir hale getirmek ve süreçten etkin bir şekilde fayda sağlamak isteyen dijital pazarlama uzmanı olarak betimleyebileceğimiz kişiler sosyal medyanın öneminin farkındadır. Google gözünde sosyal medya seo çalışmaları açısından oldukça önemlidir. Sosyal medya sinyallerinin kuvvetlendirilmesi ile bir farkındalık oluşturulabilir. Nasıl mı? Öncelikle tüm sosyal medya kanallarında firmanın adı ile var olmak gerekiyor. Bu çoğu zaman mümkün olmasa da özel bir ek koyarak tüm sosyal ağlarda kullanılabilir durumda olan url seçimlerini gerçekleştirmeniz mümkün olabilir. Url seçimini gerçekleştirdiyseniz de çoğu platformda bir kereye mahsus genelinde de sürekli url değişimi değişimi yapabiliyorsunuz.
Sosyal medya kanalları üzerinden yayınlanan gönderilerde her platforma ayrı şekilde özen gösterilmelidir. İlgili platformun özelliklerinden tamamı ile fayda sağlanmalıdır. Örneğin instagram üzerinde bir paylaşım yapıldığında görsel ve anlatılmak istenen konu ile ilgili hashtaglar kullanılmalı, takipçilere ulaşılmalıdır. Twitter üzerindeki gündem bölümünden sizinle ilgili olan veya gerekli düzenleme ile sizi bağdaştıracak taglere katılım sağlayarak dikkat çekebilir takipçi ve müşteri kazanabilirsiniz. Bu ve buna benzer onlarca örnek verilebilir. Ülkemizde kullanım oranı yüksek olmasa da pinterest, stumbleupon ve fashiolista gibi görsel odaklı kaliteli sosyal medya ağları mevcuttur. Dünya genelinde kullanım oranları da oldukça yüksek ve site trafik kaynağı olarak bakıldığında da etkilidir.


Sosyal medya yalnızca reklam ve tanıtım değildir. Müşteriler/takipçiler ile birebir iletişime geçildiği düşünülür ise müşteri hizmetleri kısmı da mevcuttur. Sosyal medya kanallarında takipçileriniz ile olan diyaloğunuz oldukça önemlidir. Bununla ilgili olarak markanıza bir kurumsal kimlik edinmeli ve doğrultuda müşterileriniz ile iletişime geçmelisiniz. Yani bir yanda takipçiniz ile “Ayşe Hanım“ şeklinde hitap ederken diğer yanda “Merhaba Ayşe” demeniz bence çok makul durmuyor. Sosyal medya çok hassas bir platform olduğu için her an bu gibi durumlarda karşınıza sıkıntılar çıkabilir. Bu sebeple ya sürekli isimle hitap edin ya da bey, bayan kelimelerini kullanmaya özen gösterin. Gelen mesajlara ve yorumlara da en kısa süre içerisinde mantıklı yanıtlar vererek takipçilerinize yardımcı olabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder