Dijital pazarlama ve sosyal medya tamamı ile iç içe girmiş iki
kavramdır. Hatta bildiğimiz üzere sosyal medya, dijital pazarlama kanallarından
bir tanesidir. Dijital pazarlama sürecini sürekli bir hale getirmek ve süreçten
etkin bir şekilde fayda sağlamak isteyen dijital
pazarlama uzmanı olarak betimleyebileceğimiz kişiler sosyal medyanın
öneminin farkındadır. Google gözünde sosyal medya seo çalışmaları açısından
oldukça önemlidir. Sosyal medya sinyallerinin kuvvetlendirilmesi ile bir
farkındalık oluşturulabilir. Nasıl mı? Öncelikle tüm sosyal medya kanallarında
firmanın adı ile var olmak gerekiyor. Bu çoğu zaman mümkün olmasa da özel bir
ek koyarak tüm sosyal ağlarda kullanılabilir durumda olan url seçimlerini
gerçekleştirmeniz mümkün olabilir. Url seçimini gerçekleştirdiyseniz de çoğu
platformda bir kereye mahsus genelinde de sürekli url değişimi değişimi
yapabiliyorsunuz.
Sosyal medya kanalları üzerinden
yayınlanan gönderilerde her platforma ayrı şekilde özen gösterilmelidir. İlgili
platformun özelliklerinden tamamı ile fayda sağlanmalıdır. Örneğin instagram
üzerinde bir paylaşım yapıldığında görsel ve anlatılmak istenen konu ile ilgili
hashtaglar kullanılmalı, takipçilere ulaşılmalıdır. Twitter üzerindeki gündem
bölümünden sizinle ilgili olan veya gerekli düzenleme ile sizi bağdaştıracak
taglere katılım sağlayarak dikkat çekebilir takipçi ve müşteri
kazanabilirsiniz. Bu ve buna benzer onlarca örnek verilebilir. Ülkemizde
kullanım oranı yüksek olmasa da pinterest, stumbleupon ve fashiolista gibi
görsel odaklı kaliteli sosyal medya ağları mevcuttur. Dünya genelinde kullanım
oranları da oldukça yüksek ve site trafik kaynağı olarak bakıldığında da
etkilidir.
Sosyal medya yalnızca reklam ve
tanıtım değildir. Müşteriler/takipçiler ile birebir iletişime geçildiği
düşünülür ise müşteri hizmetleri kısmı da mevcuttur. Sosyal medya kanallarında
takipçileriniz ile olan diyaloğunuz oldukça önemlidir. Bununla ilgili olarak
markanıza bir kurumsal kimlik edinmeli ve doğrultuda müşterileriniz ile
iletişime geçmelisiniz. Yani bir yanda takipçiniz ile “Ayşe Hanım“ şeklinde hitap
ederken diğer yanda “Merhaba Ayşe” demeniz bence çok makul durmuyor. Sosyal
medya çok hassas bir platform olduğu için her an bu gibi durumlarda karşınıza
sıkıntılar çıkabilir. Bu sebeple ya sürekli isimle hitap edin ya da bey, bayan
kelimelerini kullanmaya özen gösterin. Gelen mesajlara ve yorumlara da en kısa
süre içerisinde mantıklı yanıtlar vererek takipçilerinize yardımcı
olabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder