Hayatımızın her öğesinin dijitale dönüşmesi sebebi ile geleneksel pazarlama yöntemleri de bu durumdan epeyce payını almıştır. Günümüzde en kısa sürede milyonlarca insana ulaşmanızı sağlayan internet ile dijital olarak pazarlama stratejileri geliştirilmiş ve her geçen gün güncellenmeye devam etmektedir. Dijital pazarlama kanallarına sırası ile değinmek gerekir ise önceliği affiliate marketinge vermemiz hiçte yanlış olmayacaktır. Şimdi tüm kanallara kısaca değinelim.

Affiliate Marketing, en kısa tanımı ile internetten satışı yapılan bir ürünü ve ya hizmeti blog, sosyal ağlar, web sitesi ve forumlar gibi kanallarda bir link ile paylaşarak satış ortağı olmaya denir. Sistem basit, sizin paylaştığınız linkten satış yapılıyor ise sizde bu satıştan belirlenen oranda pay alıyorsunuz. Ürün sahibine, reklam ve link paylaşımı yaparak satış ortağına ve alıcıya da göre tamamen karlı bir iştir. Satıcı ürünleri için ekstra reklam masrafına girmez, satış ortağı kendine ait olmayan bir üründen para kazanır ve alıcı da indirim ve kampanyalardan bu şekilde haberdar olur, yani herkes mutlu diyebiliriz.
Search Engine Optimization (Seo), Türkçe’de arama motoru optimizasyonu olarak geçen seo, arama sonuçlarında doğal olarak yer alabilmek adına yapılması gereken olmazsa olmaz bir çalışma stratejisidir. Site içi ve site dışı olarak ikiye ayrılmaktadır. Site içi optimizasyonda temel olarak açıklama, kategori ve siteye yüklenen resim boyutları optimize edilmelidir. Site dışı optimizasyonda ise backlink çalışmaları kaliteli siteler aracılığı ile gerçekleştirilmeli, site paravan bloglar ile sürekli beslenmeli, desteklenmelidir.

Search Engine Marketing (Sem); arama motoru pazarlamacılığı olarak dilimize çevrilen sem, google adwords aracılığı ile arama sonuçlarında verilen paralı reklamlar sayesinde arkası hafif sarı olacak şekilde ilk üç sırada ve sağ tarafta çıkmaya yarayan bir pazarlama stratejisidir. Kısa süreli yükselmeler için ideal olup uzun süreli çalışmalar için maliyet açısından uygun görülmeyebilir.

Mail Marketing; bir ürünü, hizmeti ya da tanıtım amaçlı bir tasarımı halihazırda müşterileriniz arasında yer alan kişilere gönderilmesi ile mail marketing süreci başlamış olur. Mail gönderim listesinin aktif kullanıcılardan oluşması geri dönüş açısından son derece önemlidir. Müşteri davranışlarına ait tüm kriterlere rahat bir şekilde erişebildiğiniz mail marketing sürecinde kurgular oluşturarak da verim elde edilebilmektedir. Örneğin sitenize üye olan kişinin mailine anında ‘Hoş Geldin, İlk Alışverişine Özel %20 İndirim’ şeklinde alışverişe teşvik edici başlıklar ile mail gönderimi yapılabilir.

Mobile Marketing; mobil cihazların her geçen gün daha da akıllı hale gelmesi ile her an her yerde internete erişebildiği bir gerçek. Kullanım kolaylığı ve taşınabilir olması sebebi ile de kullanım oranı oldukça yüksektir. Sitenizin masa üstü versiyonunun dışında mobil uyumlu, kullanıcı dostu arayüze sahip bir site daha oluşturmanız artık bir gereklilik. Durum böyle iken mobil cihazlar için sitenize özel uygulamalar ile müşterilerinizi sitenize çekebilir geri dönüşüm alabilirsiniz. Bunun yanı sıra bir klasik halini alan sms marketingi de bu sınıfa koyabiliriz. Kampanyalarınızı sms marketing ile duyurabilir, göndereceğiniz sms içerisinde ilgili kampanya linkini de yerleştirerek gelen etkileşim oranını rahatça takip edebilirsiniz.
Sosyal Medya; sosyal medyaya ister mobil ister masaüstü bilgisayarlardan kolayca erişim sağlayabiliyoruz. Video, resim yazı gibi tanıtımlarınızı rahatça yapabilir, muhteşem kitlelere erişebilirsiniz. Yalnızca mobil için tasarlanan ve instagramın başını çektiği sosyal ağlarda mevcut. İnstagram, twitter ve facebook gibi kullanıcısı yüksek olan sosyal medya kanallarını aktif ve doğru bir şekilde kullanarak ürün tanıtım ve satışlarınızı yapabilirsiniz. Sosyal medya kanallarınızdan yapacağınız link çıkışları ile de sitenizi önemli oranda besleyeceğiniz de unutmamanız gerekir.
Dijital Pazarlama Kanalları
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder